sâmbătă, 14 februarie 2009

WAHY (revelaţia)

Wahy (revelaţia)

Ştiinţa a deschis porţile către o nouă era, era tehnologiei. În această eră am fost martori la multe invenţi care pur şi simplu ne lasă fără grai şi ne face să credem că nu ştim mai nimic din secretele acestui univers.
Ceea ce pentru cei care trăiau acum o mie de ani era un miracol pentru noi este un adevăr, iar lucrurile pe care le considerăm miracole se paote sa fie pentru generaţiile viitoare adevărurice nu pot fi respinse.

Corpul uman ascunde o realitate ce nu a fost descoperită nici în era ştiinţei, este vorba de suflet.

Asemenea sufletului şi revelaţia este una din secretele nedescoperite pană azi. Revelaţia este miracolul tuturor profeţilor, este un mod de comunicare om – Creator, de care s-au bucurat toţi profeţi.

Ce înseamnă wahy?

Din punct de vedere strict lingvistic cuvantul wahy are sensul de ‘semn rapid’ iar cand spunem ‘ i-am revelat’ ne referim la ‘i-am vorbit în secret’ i-am vorbit departe de auzul celor din jur.

Rădăcina acestui cuvant reflectă două sensuri, rapiditate şi secret.

Definiţia revelaţiei din punct de vedere lingvistic: Este informaţia secretă, rapidă, adresată celui ce se doreşte a fi informat, departe de auzul celor din jur.

Această de finiţie cuprinde mai multe aspecte:

1 – Inspiraţia firească umană; asemeni ‘ revelaţiei mamei lui Moise’ Şi i-am revelat Noi mamei lui Moise: “Alăptează-l! Iar dacă te temi pentru el, aruncă-l în mare! Şă nu-ţi fie teamă şi nu fi mâhnită, căci Noi îl vom întoarce pe el la tine şi-l vom face pe el [unul] dintre trimişi!” (Qasas 7)

2 – Inspiraţia instinctă către animale, asemeni ‘revelaţiei furnicii’ Şi [iată ce] le-a revelat Domnul tău albinelor: “Faceţi-vă case în munţi, în pomi şi în ceea ce ei făuresc! (Nahl 68)

3 – Semn rapid symbolic, aşa cum a facut profetul Zaharia(pacea fie asupra sa) A ieşit el din altar înaintea neamului său şi le-a făcut lor semn să aducă laude dimineaţa şi seara. (Maryam 11)

4 – Şoaptele satanei şi efectele lor în sufletele oamenilor, ‘ Şeitanii îi vor ispiti pe aliaţii lor să se certe cu voi. De la veţi da ascultare, veţi fi şi voi politeişti.(An’am 121)

Astfel am făcut noi pentru fiecare profet duşmani- şeitani, dintre oameni şi djinni, care să se ispitească unii pe alţii cu vorbe împodobite în chip înşelător. Însă dacă Domnul Tău ar fi voit, ei nu ar fi putut să o facă. Deci părăseşte-I pe ei laolaltă cu ceea ce născocesc ei! (An’am 112)

5 – Ceea ce inspiră Allah îngerilor să îndeplinească; Aduceţi-vă aminte când Domnul vostru le-a revelat îngerilor: “Eu sunt cu voi! Întăriţi-I, aşadar, pe cei care cred!! (Anfal 12)

Revelaţia din punct de vedere al terminologiei islamice se referă la mesajul lui Allah adresat trimişilor Săi.

Cunoştinţa pe care o simte o persoană în sufletul său fiind ferm convins că este din partea lui Allah.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu