miercuri, 25 februarie 2009

Cum primesc profeţi revelaţia de la Allah?

Cum primesc profeţi revelaţia de la Allah?

Allah revelază versetele profeţilor Săi direct şi indirect, indirect prin intermediul îngerului Gabriel şi direct prin următoarele căi:

În somn: un vis ce se adevereşte, aşa cum a relatat Aişa despre profetul Muhammed, ‘Prima revelaţia a profetului a început în somn, orice vis se adeverea dimineaţa’. Astfel Allah îl pregătea pe profetul său să primească revelaţia (Coranul). Trebuie menţionat că profetului nu I s-a revelat Coranul în somn, niciun verset din Coran nu face parte dina ceastă categorie de revelaţie. Un alt argument care dovedeşte că visul profeţilor este revelaţie de la Allah, este povestea lui Ibrahim ( pacea şi binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) atunci cand a visat sacrificarea lui Ismail (pacea fie asupra sa). Spune Allah: ,,Şi Noi i-am dat bună veste despre un flăcău blând. Şi când [fiul său] a ajuns la vârsta la care putea lucra împreună cu el, a zis: “O, fiul meu! Am văzut în vis că te voi jertfi. Vezi cum ţi se pare?” I-a răspuns: “O, tată! Fă după cum ţi se porunceşte, căci mă vei afla pe mine – dacă va voi Allah – printre cei răbdători!” Şi când s-au supus amândoi şi l-a întins cu faţa la pământ, Am strigat Noi la el: “O, Avraam! Tu ai împlinit vedenia! Astfel îi răsplătim noi pe cei care săvârşesc bine!” Aceasta a fost, neîndoielnic, o încercare răzvedită Şi l-am răscumpărat pe el printr-o jertfă minunată Şi la lăsat Noi pentru neamurile care au venit după el [această binecuvântare]: “Pace asupra lui Avraam!” Astfel îi răsplătim Noi pe cei care săvârşesc bine; Fiindcă el a fost dintre robii Noştri dreptcredincioşi. Şi i l-am vestit lui pe Isaac ca profet, dintre oamenii cei evlavioşi’’. (Saffat 101-112)

Vedem că profetul Ibrahim (Avraam) a primit o poruncă în vis pe care s-a grăbit să o execute, dacă visul profeţilor nu era revelaţie, Ibrahim nu încercă să-şi sacrifice propiul fiu.

Revelaţie directă, fără intermediar din spatele unei perdele; aşa cum a vorbit Allah cu Musa (Moise),, Si când a venit Moise la timpul hotărât de Noi şi a vorbit cu el Domnul său, a zis el: “Doamne, arate-Te mie ca să Te văd!”. I-a răspuns lui: “Tu nu Mă vei putea vedea, dar priveşte la munte şi de va rămâne el nelcintit, atunci Mă vei vedea! Şi când s-a arătat Domnul său Muntelui, l-a prefăcut în pulbere, iar Moise s-a prăbuşit leşinat. Iar când şi-a venit în fire, a zis: “Mărire Ţie! Mă întorc la Tine căindu-mă şi sunt cel dintâi dintre credincioşi!” (Araf 143); Poveştile cătorva trimişi ţi le-am spus Noi mai înainte, iar poveştile altor trimişi nu ţi le-am spus, iar lui Moise i-a vorbit Allah Însuşi, cu glas tare’’. (Nisa 164)

Aşa cum a vorbit şi cu profetul Muhammed( pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa) atunci când a fost înălţat la cer. (Coranul nu a fost revelat prin acest mod)

Aceste feluri ale revelaţiei au fost menţionate în Coran, spune Allah: ,,Nu i se cuvine nici unui om ca Allah să-i vorbească decât prin revelaţie, ori din spatele unei perdele, sau trimite un trimis, care revelează, cu voia sa, ceea ce El voieşte. El este Cel mai Înalt şi Înţelept’’. (Şura 51)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu